Gdzie są nasze dzieci?

Nowe

Rok wydania2018
Oprawamiękka
Ilość stron90
ISBN9788392894339

Poleć znajomemu

20,00 zł Cena dla klienta indywidualnego

Sugerowana cena detaliczna 25,00 zł

Książka ta opisuje, jak zdaniem autora powinny wyglądać standardy dbania o rozwój najmłodszych członków społeczeństwa. Jego celem nie jest podanie gotowej recepty, ale zaproszenie do refleksji i dyskusji nad tym, co naprawdę jest ważne w wychowaniu dziecka.

Książka zawiera przegląd aktualnych poglądów dotyczących wychowania i edukacji, będących alternatywą dla wciąż powszechnego w szkołach tzw. modelu pruskiego.

Jej treść jest bliska sercu każdego, kto marzy o edukacji przyjaznej mózgom i potrzebom współczesnych uczniów.

SPIS TREŚCI:

O książce

Wstęp

  1. Geny: czy naprawdę determinują zachowanie nasze i naszych dzieci?
  2. Ludzka natura: wpływ okresu prenatalnego i wczesnego dzieciństwa oraz wpływ środowiska na rozwój psychiczny i emocjonalny dziecka
  3. Figury przywiązania: dlaczego dzieci się od nas odwracają? A może to nasza wina?
  4. Co nam mówi neurobiologia o zachowaniu dziecka w odniesieniu do neuronów lustrzanych? Czy możemy nauczyć się inteligencji emocjonalnej od małp?
  5. Czy dzieci naprawdę są niegrzeczne?
  6. Moje dziecko ma problemy w szkole. Próba dywergencyjnego podejścia do nauki i uczenia się. Czy szkoła jest przygotowana do nauczania w nowoczesnym systemie?
  7. Cyfrowa demencja: Facebook zamiast face to face? Czy niekontrolowane używanie mediów cyfrowych wpływa negatywnie na rozwój funkcji poznawczych dziecka?
  8. Dlaczego szkoła zabija kreatywność? Jak rozbudzić ją w dziecku?
  9. Rola przedmiotów artystycznych w aspekcie neurobiologii. Wszystkie dzieci mają talent - ale jak go odkryć?
  10. Znaczenie zabawy z punktu widzenia neuronauki. Zabawa to nauka - traktujmy ją z powagą
  11. Problem dręczycielstwa i agresji w szkole (bullying). Dlaczego programy prewencyjne nie działają efektywnie?

Zakończenie

Materiały źródłowe

Podobne produkty