Gdzie są nasze dzieci?

Nowe

Grzegorz Carowicz

Rok wydania2018
Oprawamiękka
Ilość stron90
ISBN978-83-9289-433-9

Poleć znajomemu

20,00 zł Cena dla klienta indywidualnego

Sugerowana cena detaliczna 25,00 zł

Książka ta opisuje, jak zdaniem autora powinny wyglądać standardy dbania o rozwój najmłodszych członków społeczeństwa. Jego celem nie jest podanie gotowej recepty, ale zaproszenie do refleksji i dyskusji nad tym, co naprawdę jest ważne w wychowaniu dziecka.

Książka zawiera przegląd aktualnych poglądów dotyczących wychowania i edukacji, będących alternatywą dla wciąż powszechnego w szkołach tzw. modelu pruskiego.

Jej treść jest bliska sercu każdego, kto marzy o edukacji przyjaznej mózgom i potrzebom współczesnych uczniów.

SPIS TREŚCI:

O książce

Wstęp

  1. Geny: czy naprawdę determinują zachowanie nasze i naszych dzieci?
  2. Ludzka natura: wpływ okresu prenatalnego i wczesnego dzieciństwa oraz wpływ środowiska na rozwój psychiczny i emocjonalny dziecka
  3. Figury przywiązania: dlaczego dzieci się od nas odwracają? A może to nasza wina?
  4. Co nam mówi neurobiologia o zachowaniu dziecka w odniesieniu do neuronów lustrzanych? Czy możemy nauczyć się inteligencji emocjonalnej od małp?
  5. Czy dzieci naprawdę są niegrzeczne?
  6. Moje dziecko ma problemy w szkole. Próba dywergencyjnego podejścia do nauki i uczenia się. Czy szkoła jest przygotowana do nauczania w nowoczesnym systemie?
  7. Cyfrowa demencja: Facebook zamiast face to face? Czy niekontrolowane używanie mediów cyfrowych wpływa negatywnie na rozwój funkcji poznawczych dziecka?
  8. Dlaczego szkoła zabija kreatywność? Jak rozbudzić ją w dziecku?
  9. Rola przedmiotów artystycznych w aspekcie neurobiologii. Wszystkie dzieci mają talent - ale jak go odkryć?
  10. Znaczenie zabawy z punktu widzenia neuronauki. Zabawa to nauka - traktujmy ją z powagą
  11. Problem dręczycielstwa i agresji w szkole (bullying). Dlaczego programy prewencyjne nie działają efektywnie?

Zakończenie

Materiały źródłowe

Podobne produkty